czwartek, września 23, 2021

Dom obok. Sylwia Gillis

 O czym jest Dom obok?

To historia o tym, dokąd doprowadzić może poświęcenie. Przeczytałam kiedyś, że kiedy się dla kogoś poświęcasz to zaczynasz nienawidzić tej osoby, z czasem. 

Historia pięknej ale beznadziejnej miłości, jeśli miłość może być beznadziejna. Pierwszych pocałunków, napięcia, z którym nic się nie równa, wspólnego czasu, który wydaje się magiczny, delikatności, troski.

Historia dzieciństwa w latach osiemdziesiątych, fajnie było się tam cofnąć i pogrzebać w pamięci. Pierwszy taniec na dyskotece, który nawet narysowałam i ten obrazek mam do dziś. Tyle, że ja tańczyłam wtedy akurat z tym, z którym chciałam, a główna bohaterka tańczy z bardziej przypadkowym chłopakiem.

Historia tego, jak sama zakochałam się w nauczycielu od biologii, ale na szczęście on mnie nie zamordował. 

Relacja matek i córek. Moja córka mocno towarzyszyła mi w pisaniu i w zasadzie pierwszy raz czegoś takiego doświadczyłam, to jak wpuścić kogoś bezpośrednio do swojej głowy - najwyższy poziom intymności. 

Ta książka to inspiracje ludźmi, których poznałam, z których wyciagnęłam wampirycznie to, co było mi potrzebne, bez których nie stworzyłabym takiej postaci, jak Maria Rosa. 

To książka o potencjałach, które tak często się marnują, czy to ze względu na zbieg okoliczności, czy na czynnik ludzki. 

W końcu jest to trochę historia oparta na faktach: w 1980 roku na naszym Radogoszczu Krzysztof Sołtysik  18-nastolatek, który wyszedł z poprawczaka, zabił kobietę i dziewczynkę ....

Dziewczynka miała zacząć naukę w SP nr 122 w klasie piątej. Do tej szkoły obecnie chodzi moja córka. 

https://dzienniklodzki.pl/mordercy-z-lodzi-18letni-krzysztof-soltysiak-zabil-dziecko-i-25latke/ar/1051688

Poczytajcie.

 


Brak komentarzy: