poniedziałek, września 03, 2007

Piekno

Piekno ...... dzis bylo nie abstrakcyjne.
The beauty hasnet been abstractive today.

Spotkalam bowiem w restauracji a raczej kawiarni Wiedenskiej na Placu Wolnosci DWIE NAJPIEKNIEJSZE KOBIETY ..... Ilone ..... ktora niewinnie wyczekiwala na mnie i Magde ..... Ramiege.

Rami, z ktora razem studiowalysmy filozofie ..... z ktora na konferencje flozoficzne jezdzilysmy na KUL ...... z ktora ubieralysmy sie nocami w przescieradla i z ktora planowalysmy najbardzej niewiarygodne rzeczy .... Rami .... pojawila sie tak piekna .... wiotka, z dlugimi brazowymi naturalnym wlosami. Wysoka, olsniewajaca ........ Zamarlam na jej widok a pozniej juz tylko sie rzucilam, zeby ja objac.

I patrzylam na Ilone po jednej stronie stolika i na Megi po drugiej stronie i zerkalam na jedyne puste krzeselko i myslalam : gdyby usiadla na nim Kinga to TEGO piekna mogloby byc juz za duzo .....
Ilona i Megi to kobiety Lanie, KObety Sarny, o wielkich glebokich oczach, cudnych rysach twarzy, wspanialych bialych zebach, naturalnych wlosach. Ich boskosc tkwi w ich naturalnosci wlasnie i w ich sercach. Bo to sa dwa ANIOLY.

Tyle piekna , ze trudno je udzwignac .... a jednak chce dzwigac teraz wlasnie piekno, chce sycic nim moje oczy. Pieknem i dobrem i szczeroscia i prawda ......

TYM I TYLKO TYM.

Od Johna z nielicznych sms'ow ktore mi wysyla wiem,z e jest w New Hempshire ..... z polskimi przyjaciolmi. Do NH zabrala go Moja Ewita ......
Bo on jest taki samotny, biedny w tym Hull ..... Trzeba zapewniac mu atrakcje pod moja nieobecnosc.

Szukam w tym zapewnianiu atrakcji piekna .... ale go nie widze. A ja zawsze w moich przyjaciolach widze piekno wlasnie, a jesli nie zawsze to przynajmniej bardzo bardzo czesto.

Cos sie tam dzieje i ja to wyczuwam.

Wyczuwam ale staram sie o tym nie myslec. Cokolwiek sie dzieje, niech sie dzieje. Ja w tym nie uczestnicze.

Gdybym np. wiedziala, ze podobam sie kolesiowi mojej przyjaciolki, czy staralabym sie uatrakcyjniac mu czas ?

NIE. Nie staralabym sie. Staralabym sie go raczej unikac.

Gdybym np. wiedziala ze ta przyjaciolka jest w ciazy, na II koncu swiata, czy staralabym sie uatrakcyjniac mu czas ?

retoryka pytania.

Chcialam psac tylko o pieknie, ale czymze byloby piekno gdyby nie bylo brzydoty i ...... jak wygladaloby zycie gdyby znikenly z niego cienie ..... ? ( to czesciowo mysl Bulhakowa ).

Bogowie, chyle przed Wami glowy ... myslac o budowaniu totemow i oddawaniu czci pradawnym bostwom ......

Brak komentarzy: